kurs programowania c++ c# sql postgresql




C++

Programowanie w C++
kurs podstawowy


Środowisko programistyczne IDE.

Na samym początku swojej przygody z programowaniem musisz się dowiedzieć gdzie będziesz pisał swoje programy. Skąd pobrać środowisko programistyczne zwane IDE, jak je zainstalować i jak uruchomić na swoim komputerze.

Pierwszy projekt "Hello world!".

Tworzymy w naszym środowisku programistycznym pierwszy projekt. Dowiesz się jak to stworzyć. Gdzie masz pisać kod. Jak uruchomić, nasz projekt w konsoli.

Pierwszy projekt "Hello World!" - objaśnienie kodu.

W tym odcinku linia po linii objaśniamy co się kryje pod tajemniczymi komendami naszego pierwszego projektu "Hello World!".

Typy danych. Zmienne.

Druga lekcja kursu to poznanie najpopularniejszych typów danych wykorzystywanych przy pisaniu programów oraz poznasz co to są zmienne. Nauczysz się je deklarować i inicjować.

Instrukcja warunkowa IF ELSE

Za pomocą instrukcji warunkowych programista może zaprogramować wykonanie czynności (zadań) w zależności od zdefiniowanych przez niego warunków logicznych.

Instrukcja warunkowa SWITCH CASE.

Switch to kolejny rodzaj instrukcji warunkowej. Dzięki niej (tak jak za pomocą IF) programista może w zależności od wartości argumentu Switch wykonać zaprogramowane przez niego czynności (zadania).

Pętla FOR.

Pętla FOR (jak wszystkie pętla)są wykorzystywane do cyklicznego wykonywania zadanego kodu.

Pętla WHILE.

Pętla WHILE, to kolejna pętla w arsenale C++. Dzięki niej wykonasz cyklicznie zaprogramowany kod.

Pętla DO WHILE.

Pętla DO WHILE pomoże Ci wykonać cyklicznie potrzebne czynności.

Pliki tekstowe - zapis.

W tym poście zajmiemy się zapisywaniem danych do pliku tekstowego.

Pliki tekstowe - odczyt.

Ostatnio dowiedzieliśmy się jak zapisywać dane do plików tekstowych. W tym wpisie dotyczącym plików tekstowych dowiemy się jak te dane odczytywać.

Obiekty - zacznij myśleć obiektowo.

Przechodzimy na kolejny etap wtajemniczenia. Zaczynamy myśleć obiektowo.

Klasy

Nieodłącznym elementem programowania obiektowego są klasy. Klasy to konstrukcje programistyczne dzięki którym możemy opisać obiekty...